Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Legitimizace rozvoje krajských regionálních letišť v ČR - případová studie Letiště Pardubice
Valečka, Filip ; Witz, Petr (vedoucí práce) ; Vejchodská, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice regionálních letišť na území ČR, detailněji pak případové studii Letiště Pardubice. Nákladnost letecké infrastruktury vyžaduje nemalé výdaje z městských rozpočtů, přičemž tato letiště nedisponují provozem na úrovni, aby jejich fungování finančně pokrýval. Teoretická část představuje několik konceptů, které se veřejnými infrastrukturními projekty zabývají. Kapitola nastínění problému názorně ukazuje současný stav krajských letišť a zmiňuje také zahraničí. Samotná případová studie se věnuje legitimitě projektu nového terminálu Jana Kašpara, který byl uveden do provozu v roce 2018. Zkoumá projektové přípravy a schvalování na půdě politických arén za použití obsahové a mediální analýzy. Tři prvky legitimity, které jsou rozvedené analytické části pak detailněji hodnotí, zda je možné projekt obhájit. Prvek většiny, která pro terminál hlasovala je obhájen. Avšak rozhodování aktérů stálo na nedostatečně podložených datech. Prv morality, jež zajišťuje morálku aktérů i projektu jako celku a hlídá jeho správnost, není podpořen, důvodu skrytého politického nátlaku a rozporuplnosti projektové dokumentace. Třetí prvek důvěry nedostatečně hodnotí předešlé projekty jiných regionálních letišť v ČR a poukazuje na nedostatky infrastrukturních projektů města Pardubice. V závěru...
Vztah letecké dopravy a cestovního ruchu ve střední Evropě
HAVLÍKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se věnuje vztahu letecké dopravy a cestovního ruchu v rámci střední Evropy. Nejprve se zabývá popisem samotné letecké dopravy, jejími současnými změnami, mezi které spadá liberalizace, deregulace, sítě typu hub- and- spoke či sítě typu point- to- point. Následuje charakteristika stále se rozvíjejících nízkonákladových leteckých společností. Popisována je jak jejich příčina vzniku, tak i důvod neustálého rozvoje. Analytická část práce je zaměřena zejména na sezónní nabídku letů ve vybraných letištích střední Evropy a na rozdíly v dostupnosti cílových destinací během roku. Pozornost je věnována i rozdílnosti nabídky leteckých spojů mezi nízkonákladovými dopravci a klasickými dopravci a mezi velkými uzlovými letišti a letišti regionálními. Letiště byla vybrána s ohledem na jejich velikost a počet odbavených pasažérů a letů za rok (velká veřejná letiště, regionální letiště apod.). Data potřebná pro tuto analýzu byla čerpána z databáze Flightstats 2014, která obsahuje podrobné údaje o všech letech na celém světě. Z výsledků je patrné, že sezóna (především letní) výrazně působí na nabídku spojů letecké dopravy letišť ve střední Evropě. Ovlivňuje samotné množství i prostorové rozšíření letů do různorodých destinací. Dochází také k rozmachu regionálních letišť, která jsou spojena s rychle se rozvíjejícími a nově vznikajícími nízkonákladovými společnostmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.